dimarts, 17 de novembre del 2009

Posta de Lluna creixent

Bona tarda!
Vull compartir amb tots vosaltres aquestes imatges de la posta de la Lluna que vaig fer l'altre dia. Es tracta d'una serie de 175 imatges fetes en un temps total de 7 minuts, durant els quals es va pondre la Lluna. Era el dia 24 d' Ooctubre de 2009. Vaig utilitzar el telescopi de 200 mm amb reductor de focal i una càmera Sony Alpha acoblada a focus directe. El vídeo reprodueix el fenòment unes 25 vegades mès ràpid que la realitat. Evidentment, el seguiment del telescopi, estava desactivat.
També vaig enviar-ho al programa Espai Terra de TV3, pero sembla que no els hi va interessar, per que no ho han pas publicat.
Bé, de moment, aqui ho teniu. Espero que us agradi.
Pei Iborra

3 comentaris:

Francesc Guti ha dit...

Hola Pei,
Bonica la seqüència, sobretot els fotogrames quan la Lluna es veu darrera els arbres.
Salut company
Cesc

Pere Girbau ha dit...

Un altre admirador. Bueno, jo no m'hi entenc, no, de telescopis i fotos de l'espai, però vull dir que està molt ben feta la sequència. A més, la silueta de l'arbre del final fa que tingui molta més gràcia.

Montserrat ha dit...

Hola Pei,

Veig que continues com sempre fent unes fotos excel·lents, una bona manera d'acabar l'any de l'Astronomia.

El 2010 que ara comença, celebrem el Centenari de l'Observatori Pratdesaba, de moment s'ha editat la "Petita història de Josep Pratdesaba"
amb text meu i dibuixos de la Pilarin Bayés.
També es farà un concert amb poesies de Pilar Pratdesaba sobre els planetes, musicades per Jordi Domènech.
Ja us aniré informant.

Bon any nou!

Montse Viver